tisdag 9 februari 2010

Bättre


Känner mig bättre i form idag. Sov som en stock hela natten. Åt en ordentlig frukost bestående av fläderbärsplättarna jag bloggat om tidigare, en halv burk keso (inköpt på extrapris) och min hemgjorda rödavinbärssylt från i somras. Fikat på jobbet blev som frukosten igår, äggmacka på solrosbröd (men bara 1, till frukost igår var mackorna större och jag åt 2). Lunch i matsalen; pyttipanna och ägg m inlagda rödbetor (60 kr). Mellanmål innan träning blev ytterligare en äggmacka på solrosbröd men en väldigt liten, jag skulle bla köra passet Sats core puls vilket innehåller en massa hopp och då klarar jag inte av att ha för mycket mat i magen....På vägen hem satte jag i mig en dubbelmacka av solrosbrödet med messmör (extrapris så klart, messmör är hållbart och går att lagra, jag köper därför flera burkar när det är billigt). Jag köper den i grön burk, den som heter "natur", den innehåller inga tillsatser. Till middag blev det bulgursallad med citrondressing. Receptet är från tidningen Buffé, nr 1 2002 och hittas på ICAs hemsida, se länklistan. Istället för hackade oliver tog jag hela oliver med kärnor (köpta på extrapris) och istället för vanliga tomater tog jag körsbärstomater. Körsbärstomaterna var på extrapris och kilopriset blev faktiskt billigare än vanliga tomater!!! I vanliga fall brukar körsbärstomaterna vara mångdubbelt dyrare. Olivoljan hemma var slut men jag tog arganoljan som jag också köpt på extrapris. Till detta åt jag fläskytterfilé som jag marinerat själv. Trots en jätteportion var jag fortfarande hungrig och avslutade därför middagen med 2 st chokladpraliner fyllda med marsipan från Åre chokladfabrik (gratis eftersom jag fått dem i present). Nu är jag mätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar