torsdag 9 september 2010

För mycket revbensspjäll


Tre stycken mackor ("Solrosbullar" med varmrökt lax, se tidigare inlägg för receptkälla)varav bilden visar en och lite fårost hade jag tagit med mig till jobbet för att äta till middag för att hinna till yogan. Men jag föråt mig till lunch. Revbensspjäll och potatis i matsalen för 60 kr. Jag var vrålhungrig, lassade på massvis med spjäll (i synnerhet eftersom man aldrig ver hur mycket ben det är på spjäll...man vet ju inte hur mycket som går bort...bättre att ta för mycket än för lite resonerar jag), det var inte så mycket ben utan mest kött och jättegott. Det var länge sedan jag var så mätt. Det slutade med att jag bara orkade 2 av mackorna innna yogan och sparade den sista till kvällsmellanmål. Varvar nu ner ytterligare med en kopp te bryggt på torkade blåbärsblad sötad med agavesirap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar