torsdag 1 juli 2010

Guacamole


Efter jobbet åkte jag omedelbart till gymmet, tränade korta konditionsintervaller med hopp i cirka en timme. Laddade innan med en skiva "Norskt havregrynsbröd" med ett kokt ägg som pålägg. Direkt efteråt åt jag 2 st tjocka skivor "Norskt havregrynsbröd" med "Svart vinbärsmarmelad med nejlikor" som pålägg (se tidigare inlägg för receptkällor). Middag blev min egna "Rimmad lax" (recept ur Rutiga kokboken), färskpotatis och "Guacamole". Receptet på guacamolen har jag klippt ut från ett reklamblad för ICA 1994. Efersom jag hade både en halv citron och en avocado liggandes hemma som snart blir gamla var guacamolen ett bra recept för att bli av med dessa. Här nedan följer receptet. Satsen blir liten, jag åt upp alltihop.

1 avocado
1-2 msk pressad citronsaft
0,5 msk riven gul lök
0,5 krm salt
0,5 krm svartpeppar

Tag ur fruktköttet ur en välmogen avocado. Mosa det och tillsätt ingredienserna. Späd såsen med lite vatten om den är för tjock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar