måndag 19 juli 2010

Och ännu mera...


Bröd sent på kvällen.... det skulle få många att få rysningar. Det finns så mycket förbud kring att äta sent på kvällen om man vill hålla vikten. Jag anser dock att det faktiskt är viktigt att äta på kvällen, iallafall om man vanligtvis rör sig mycket. Ikväll har jag tränat yoga vilket visserligen är en lugn träningsform men trots det så är man i rörelse större delen av tiden. För att hinna till yogaträningen åt jag även middagen (mackorna på pendeltåget) lite tidigare än jag vanligtvis äter middag och då är det extra viktigt att fylla på energin lite innan det är dags att sova. Jag åt ytterligare en macka som kvällsmål; en "Grahamsbulle" med "Fläder- och limegravad lax" (se tidigare inlägg för receptkällor) och en kopp te bryggt på torkade rödklöverblommor sötat med honung som är smaksatt med salvia. Bilden visar delar av mitt förråd av torkade blad och blommor som jag brygger te av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar