onsdag 8 september 2010

Äppeltårta


En vanlig dag....frukosten identisk med gårdagens fast idag drack jag te bryggt på torkade smultronblad sötat med honung istället för kaffe. Jobb, jobb, jobb....kaffe med medhavd "Solrosbulle" (se tidigare inlägg för receptkälla) med Edamerost på förmiddagen, lunch i matsalen; inkokt lax och potatismos, lite mörk choklad under eftermiddagen, mellanmål på väg till gymmet; en halv "Solrosbulle" med Edamerost och sedan...dagens höjdpunkt...konditionsintervaller. Det var jobbigt, sviterna av gårdagens styrkepass satt i. Många som försöker hålla vikten svälter sig när de tränat...tänker "nu har jag varit duktig, nu skall jag hålla igen". Detta förhållningssätt är förkastligt, då ställer kroppen in sig på svält. Är det någongång man skall äta sötsaker så är det efter konditionsträning. Idag tog jag med mig en bit "Äppeltårta" och åt på vägen hem. Jag hade stoppat den i en plastburk och det gick bra att hålla den som en smörgås och äta utan kladd. Tyvärr har jag inte receptet eftersom det är mamma som lagat den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar