torsdag 2 september 2010

Ekologiskt


Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av att äta gott men ändå hälsosamt vilket fått mig att må bra samt gett mig tillräcklig ork att både jobba hårt och ägna mycket tid åt fysisk träning. De senaste veckorna har jag dock försökt äte ekologiskt i så stor utsträckning som möjligt och jag tycker jag har ännu mer energi samtidigt som jag känner mig lugnare i kroppen. Visst - det blir lite dyrare men det är det värt, fortfarande blir det ändå billigare att laga sin ekologiska mat själv jämfört med att äta ute eller köpa färdig mat som garanterat inte är ekologisk. Detta filosoferade jag över när jag i morse åt min gröt kokad på ekologiskt grahamsmjöl toppad med min egna gjorda sylt (garanterat ekologisk) och ekologiska hasselnötter. Sojamjölken var dock ej ekologisk - det går tyvärr inte alltid att hitta alla varor man vill ha i ekologiska varianter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar