måndag 25 januari 2010

Middag


Hela jag är i obalans efter nattens arbete, var inte hungrig men jag måste äta middag. Äter jag inte middag vet jag att jag kommer vakna hungrig mitt i natten vilket bara skulle späda på min kroppsliga obalans. Bättre att äta lite än inget alls. Det blev en liten portion av "Vivekas heta och snabba fisk" och en halv potatis + gurka, paprika och isbergssallad med vinägerhonung på. Receptet kommer från ICAs tidning Buffé, nr 1 2007. Vill du läsa receptet så kolla in länken till ICA här bredvid. Jag använde färsk koljafilé (rabatt förra veckan) och vanlig crème fraiche (också köpt på rabatt, 2 st 2 dl för 15 kronor), inte light-varianten som det egentligen skall vara i receptet. Jag undviker light-produkter. De innehåller oftast massa tillsatser och vad de har för inverkan på vår hälsa är ju faktiskt ingen som riktigt vet. Tyvärr innehåller wasabi som ingår i maträtten också mycket tillsatser (läs tex avsnittet om wasabi i boken "Den hemlige kocken"). Jag köpte dock tuben innan jag visste om det och är för snål för att kasta den. Tänker dock inte köpa sådan wasabi något mer, receptet borde funka med riven pepparrot istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar