fredag 29 januari 2010

Nyttiga godsaker


Första hellediga helgen på evigheter, skall försöka ladda batterierna ordentligt. Det kommer jag göra med bla bra, hälsosam mat och träning. Hälsosam balans innebär för mig att även kunna äta godsaker. Men jag äter helst godsaker som innehåller något nyttigt, och nästan bara sådana godsaker jag lagat själv. Just nu förbereder jag helg-fika. Jag steker plättar av smet med fläderblommor i. Plockade fläderblom i juni, la dem i frysen, de håller sig bra. Jag tog igår ut några klasar ur frysen, repade av blommorna och har låtit dem dra i plättsmeten. Håller nu på att steka dem för fullt. Skall imorgon servera dem med grädde, hemgjorda sylter (blåbär och fläderbär). Jag äter då något gott samtidigt som jag får i mig massa vitaminer från sylten och fläderblommorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar