fredag 9 juli 2010

Ångestlindrande löpning


Haft en helvetesvecka på jobbet. Nu är det fredag och vi väntar en av årets varmaste helger i Stockholm. Staden sjuder av glädje, av fredagskänsla men den finns inte hos mig. Jag skall jobba precis hela helgen. Vill fly ifrån allt, vill inte jobba men måste. När jag känner så här är det en sak som gäller: hård fysisk träning. Direkt efter jobbet drog jag på mig löparkläderna och sprang i en dryg timme. Jösses vad skönt det var. Känns nu bättre. Middagen bestod av massa mat; "Nässelsoppa" med ägg, "Norskt havregrynsbröd" med kokt ägg som pålägg, 3 st "Rågpannkakor" och en apelsin. Se tidigare inlägg för receptkällor.

2 kommentarer:

  1. Snälla du njut av livet, du har bara ett!
    Ta en sak i taget och allting ordnar sej, som min kloka pappa alltid sa, även om jag då aldrig lyssnade på honom.
    Och yoga är just för det, lyssna på ditt inre.
    I Italien finns en media personal trainer, som jag uppskattar mycket, Jill Cooper, dvd med både fysisk och mental training,som i en svår period i mitt liv gav mej stöd att fortsätta!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen och yoga är verkligen bra. Nästa vecka är yogastudion stängd - hjälp!! Jag får ägna mig åt promenader istället!!

    SvaraRadera