söndag 18 juli 2010

Snabba kolhydrater


Många skyr vitt bröd och andra former av snabba kolhydrater som om de vore pesten. Jag tror inte det är bra att till vardags äta för mycket snabba kolhydater såsom tex sött vetebröd. Men det finns tillfällen då det verkligen är nödvändigt med snabba kolhydrater och det är efter konditionsträning, i synnerhet hård konditionsträning eller om man hållit på länge. Det är då viktigt att efter avslutat pass snabbt se till att kroppen får nytt bränsle, annars ställer den in sig på svält och börjar hushålla med energi och man får då inte de resultat man önskar sig. Min träning idag blev långsam löpning men jag sprang ganska långt. Bilden visar vad jag stoppade i mig när jag kom hem; en stor kanelbulle från "Stinas bageri" på Frejgatan. Jag tycker oftast bröd, kakor, bullar etc blir godast när man gör dem själv men bullarna från "Stinas bageri" slår dem jag gör själv. De är lagom söta, mjuk deg, ja helt underbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar