onsdag 21 juli 2010

Frukost i farten


För att kunna åka tidigt till jobbet tog jag med mig mackor och käkade på pendeltåget istället för att "ödsla" tid på frukost hemma. Som jag har bloggat om i flera av mina senste inlägg tycker jag att bröd, iallafall grova sorter, är bra mat. Det är dessutom lätt att ta med och en hembakt smörgås med pålägg som man valt själv blir ofta betydligt nyttigare än en inplastad macka köpt på Pressbyrån. Bilden visar mina inpackade mackor; "Rågbitar" (se tidigare inlägg för receptkälla) med ost och "Fläder-citronmarmelad". Marmeladen gjorde jag förra sommaren och kommer just nu inte ihåg varifrån jag fick receptet men jag skall leta bland mina recept och återkommer om jag hittar det...det kan ha varit en reklambroschyr för socker men jag är osäker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar