lördag 17 juli 2010

Ekologisk sallad med bönor, tomat och fetaost


På företaget Zetas hemsida finns många goda och hälsosamma recept, ofta innehåller de bönor och olivolja. Många är vegetariska men det finns även recept på kötträtter.
Receptet på dagens middag kommer därifrån - "Ekologisk sallad med bönor, tomat och fetaost". I receptet står att man skall ta en burk blandade bönor. Jag tog istället stora vita bönor som jag kokat själv. Det brukar bli billigare att köpa torkade bönor och koka själv. Men ibland, när jag har mycket att göra och inte hinner koka själv så är burkbönor perfekta! Jag har nästan alltid några burkar i reserv i skafferiet. Bilden visar hela satsen som är avsedd för 4 personer vilket är på tok för små portioner. Jag åt halva satsen själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar