onsdag 14 juli 2010

Fläder- och limegravad salmalax


Förmiddagen gick i ett huj; medhavd macka bestående av "Danskt rågbröd" (se tidigare inlägg för receptkälla) med ost och sallad till fika, chili con carne med ris i matsalen til lunch. Hann hem i tid till middagen, belöningen efter en hård dag. Liksom frukosten blev även middagen lite rester...det sista av kycklingen med bönor jag bloggat om tidigare, några "Dill- och yoghurtplättar" (se tidigare inlägg för receptkälla) och tjocka skivor lax. Laxen var höjdpunkten! Jag har gravat den själv enligt ett recept från SvD som finns på deras hemsida. Rätten heter "Fläder- och limegravad salmalax". Fläderblommorna har jag plockat själv och jag gravade den i 2 dygn, tyckte tiden som angavs i receptet verkade lite väl kort. Den blev enormt god. Ser redan fram emot middagen imorgon då jag skall äta en till portion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar