onsdag 7 juli 2010

Likadan frukost igen


En nackdel med att vara singel är matåtgången. Visserligen äter jag ganska mycket men tar jag fram en hel limpa ur frysen är det ändå risk att jag inte hinner äta upp den innan den blir möglig eller torr. I söndags tog jag fram en limpa "Norskt havregrynsbröd" ur frysen. Det är en rätt stor limpa. För att den inte skall bli gammal har det blivit smörgås till frukost varenda dag hittils denna vecka, även idag. Kanske lite enahanda men ett par dagar i rad har jag inget emot att äta smörgåsfrukost, i synnerhet inte eftersom brödet är gott. Med ekologisk ost och egentillverkad "Svart vinbärsmarmelad med nejlikor" blir det rena rama hälsofrukosten desutom! För receptkällor, se tidigare inlägg.

2 kommentarer:

  1. På turistort, Taormina, är man aldrig under säsong hemma innan halv tio, tio. Arbetet under turistsäsong är jobbigt, men jag är iallafall nyfiken på ditt norska havregrynsbröd!
    Ricetta per favore!

    SvaraRadera
  2. Kolla blogginlägg 100523 så hittar du receptet. Låter spännande med Taormina....de har nog godare bröd där än det norska havregrynsbrödet även om det också är gott. Passa på att njuta av härligt italienskt bröd med kanske goda ostar som pålägg.

    SvaraRadera