tisdag 20 juli 2010

Bröd innan träning


Att äta en liten skiva bröd med ett proteinrikt pålägg tycker jag är ett perfekt mål innan träning. En liten dos långsamma kolhydrater i ett grovt bröd gör att man orkar och protein ger ett välbehövligt tillskott om man vill bygga muskler. Jag brukar försöka att inte äta för mycket, då är risken stor att man blir "tung" eller illamående om man tränar hårt, så är det iallafall för mig - men en tunn skiva bröd blir perfekt. På vägen från jobbet till gymmet åt jag en halv "Rågbit" med ost och sallad. Efter en timmes konditionsintervaller åt jag en stor "Rågbit" med mycket ost och "Svart vinbärsmarmelad med nejlikor". Direkt när jag kom hem åt jag middag; "Nässelpaj" och "Fläder- och limegravad lax". Se tidigare inlägg för receptkällor.

3 kommentarer:

  1. En GOD TALLRIK pasta, ravioli med färsk tomatsås, grillade aubergine, allt vad din köksträdgård har att erbjuda av kryddväxter, färskriven parmesanost och lite olivolja i sista ögonblicket!
    Ecco, a tavola!

    SvaraRadera
  2. Istället för smörgås!

    SvaraRadera