måndag 5 juli 2010

Smörgås till frukost


Många menar att man skall undvika vitt bröd och marmelad till frukost men jag menar att det faktiskt kan vara en bra frukost. Bilden visar min frukost i morse bestående av vitt bröd, ost och marmelad. Trots att brödet är vitt innehåller det mycket fibrer i form av havregryn och blir då ett ganska nyttigt bröd ("Norskt havregrynsbröd"). Osten är ekologisk och en mager variant, enbart 17% fett. Jag brukar undvika magra produkter eftersom det naturliga fettet ofta ersatts av onödiga tillsatser men den här osten innehåller inget onödigt och jag betraktar den därför som en hälsosam produkt. Den är köpt på ICA och av deras eget märke. Marmeladen "Svart vinbärsmarmelad med nejlikor" har jag gjort själv av vinbär jag plockade förra sommaren. Den är helt fri från onödiga tillsatser. Till detta drack jag te som jag bryggde på några torkade rosenblad, torkade rödklöver och en fläderblomma sötat med honung. Recepten till rätterna ovan hittas i tidigare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar