onsdag 7 juli 2010

Maränger, pannkakor och chokladsås



Jag älskar hälsosam mat. Titeln på detta inlägg kanske inte är vad man förknippar med hälsosam mat men emellanåt är det "tillåtet", i synnerhet efter träning när man behöver fylla på med snabba kolhydrater. Innan dagens träning (körde tung styrka idag igen) så åt jag en skiva "Norskt havregrynsbröd" med ett kokt ägg. Efter träningen stoppade jag i mig 2 st "Maränger" (stora, säkert dubbla storleken jämfört med de man köper i affär) och en "Rågpannkaka" med "Lyxig chokladsås". Efter en portion "Nässelsoppa" med 2 st ägg till middag avslutade jag med ytterligare en "Rågpannkaka" med "Lyxig chokladsås". Som ni märker har det inte varit fråga om något frosseri och dessutom är alla godsaker hemlagade med äkta varor så jag slipper få i mig onödiga tillsatser som ofta finns i färdigköpta godsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar