fredag 4 juni 2010

Äntligen fredagkväll


Blev sen från jobbet. Hade tänkt unna mig massage efter jobbet men jag hann inte, tog en kort promenad i solskenet istället, inte så dumt det heller! Eftersom jag haft en sådan jobbig vecka och ville belöna mig lite så köpte jag ekologiska vilda tomater; drygt 30 kr för 250 g. Färskpotatisen har jag ätit upp så istället föt att äta matjessillen med potatis som man ju brukar göra, blandade jag en jättesallad av tomaterna, gurka, champinjoner, färsk vitkål och isbergssallad. Över detta hällde jag "Senapsgräddfil med ägg" (se tidigare inlägg för receptkälla) och toppade anrättningen med en burk matjessillfiléer. En riktig somrig sallad! Avslutar det hela med en kopp te bryggt på torkade svarta vinbärsblad jag plockade förra sommaren sötat med honung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar