onsdag 23 juni 2010

Förberedelser


Jag har flera gånger bloggat om hur viktigt det är att planera maten, dels för att hålla vikten eftersom det då är viktigt att äta regelbundet och dels för att spara pengar. Med medhavda mellanmål slipper man frestelsen att köpa något dyrt (och dessutom ofta ohälsosamt) mellanmål i Pressbyrån eller liknande. Bilden visar plastinpackade mackor jag förberett. Det är skivor av "Långpannebröd" med gruyère-ost. En åt jag efter kvällens yoga-träning. De övriga två skall jag äta i anslutning till morgondagens planerade gym-träning. Den ena skall jag äta före passet och den andra efter. På den jag skall äta efter har jag även lagt på "Hirams svarta vinbärsmarmelad" för att få i mig snabba kolhydrater efter träningen. Se tidigare inlägg för receptkällor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar