söndag 20 juni 2010

Keso med fläder


Efter löpturen var jag rejält hungrig. Igår köpte jag keso på extrapris. I kylskåpet hade jag kvar lite vispad grädde från igår och jordgubbar. "Fläderblomsdricka" hade jag också hemma, min egentillverkade (se tidigare inlägg för receptkälla). Förutsättningarna var sålunda perfekta för att laga "Keso med fläder". Receptet kommer från en reklambroschyr för keso som jag tog för flera år sedan. Ett nästan identiskt recept finns på Arlas hemsida men då heter rätten "Flädermousse". Här nedan följer receptet. Jag tog bara ca 0,5 dl grädde men följde receptet i övrigt. Åt upp hela satsen själv. Suveränt gott!

1,5 dl vispgrädde
250 g keso naturell
0,5 dl outspädd fläderblomssaft

Vispa grädden hårt. Rör ner keso och fläderblomssaft. Servera med frukt eller bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar