lördag 19 juni 2010

Bröllopsmiddag


Jag var inte bjuden på festen (!) men ordnade middag hemma. Det blev en buffé-liknande måltid med kalla rätter. Middagen var spontant påkommen så jag hade inte tid att laga så mycket mat. Tog fram "Rågbitar" ur frysen. I kylskåpet hade jag rester av "Honungsglaserad stjälkselleri" och "Svarta bönor med vitlök, citron och parmesan" (se tidigare inlägg för receptkällor). Som tur var hade jag också handlat 2 goda ostar på "Gamla Amsterdam" (en ostaffär på Hornsgatan i Stockholm). Hade tänkt äta dem själv i veckan men vad gör man om man får oväntat besök....Dessutom bjöd jag på "Kyckling med fläder" och "Melonsallad" (dessa båda recept kommer ur kokboken "Mat på svenska". Efterrätt blev en nödlösning - men ack så gott - svenska jordgubbar med vispad grädde. Nu är det inte så mycket mat kvar men desto mera disk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar