tisdag 8 juni 2010

Protein


Körde tung styrketräning i gymmet. Sista tiden har jag kört mer konditionsträning och lättare styrka med många repetitioner. Det kändes att det var länge sedan jag körde tungt. Omedelbart efteråt mumsade jag i mig en ruta "Kardemummascones" (se tidigare inlägg för receptkälla) med en rejäl skiva ost. Sconesen innehåller lite mer protein än vanligt bröd, det är både ägg och havregryn i. Ost är också proteinrikt. Det är viktigt med mycket protein efter styrketräning, i synnerhet om man kört tungt och vill att musklerna skall bli starkare. När jag kom hem fortsatte proteinintaget med en rejäl portion makaroner och "Ljummen asiatisk kyckling". Kycklingen har jag bloggat om tidigare. Egentligen skall man äta den med sallad men jag tycker det blir för lite mat om man har kört så hårt som jag, det är därför jag äter den med pasta istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar