måndag 14 juni 2010

Äta under stress


Frukosten och fikat blev som jag bloggade om igår, åt samtidigt som jag jobbade. En tröst var dock att jag¨åt bra mat. Under sådana här jobbiga perioder är jag inte bara noga med maten utan jag ser det som viktigt att även yoga, det hjälper mig att hitta tillbaka till lugnet. För att hinna till yogapasset 19:15 var jag tvungen att äta middat på pendeltåget. Jag åt en halv kall "Maskrosomelett" och en "Picknickbulle" med prosciutto och "Pesto på mitt och Martins vis" (se tidigare inlägg för receptkällor). Efter yogaträningen åt jag en bit av den stekta kycklingen jag bloggat om förut. Trots en stressig dag känner jag mig rätt balanserad och lugn, kankse beroende på yogan och bra mat. Har nu förberett frukost- och fikamackor att ta med även imorgon för att spara tid.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker som du nyttig mat är GOD,
    inte bara nyttig och dessutom stretching
    yoga, pilates!

    SvaraRadera