tisdag 8 juni 2010

Mutmiddag




Vinden är rensad och "mutmiddagen" uppskattades. Bilderna ovan visar resterna. Till förrätt bjöd jag på "Tofu med chili, gurka och cashewnötter". Jag har bloggat om denna rätt tidigare och även denna gång tog jag torkad indisk chili istället för färsk och ramslök jag plockat själv. Huvudrätten bestod av "Lamm- och myntaköttbullar" och "Vita bönor kokta som risotto". Receptet på köttbullarna kommer från tidningen Buffé nr 2 2004 och finns på ICAs hemsida. Istället för färsk mynta tog jag torkad som jag plockat själv förra sommaren. Bönreceptet kommer från en receptbroschyr från "Zeta" och finns på deras hemsida. Den ingående persiljan plockade jag själv i helgen och istället för hönsbuljong tog jag torkade libbstickeblad jag också plockat själv. Allt blev jättegott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar