söndag 13 juni 2010

Stekt kyckling


Till middag åt jag den stekta kycklingen jag bloggat om tidigare, den ekologiska, tillsammans med makaroner. Ganska fettsnålt, vilket nog är bra, känns som om jag ätit ganska mycket fett de senaste dagarna med tanke på all pesto och prosciutto jag mumsat i mig. Jag räknar inte kalorier, jag ser mer till nyttigheten i en måltid, att den innehåller värdefulla vitaminer, mineraler och nyttiga fetter (vilket pesto gör) men just nu har jag ändå känslan av att kanske ha ätit lite väl mycket fett och mindre kolhydrater. Detta passar ju utmärkt om man följer en LCHF-(low carbohydrate high fat)diet men jag är ingen sådan anhängare. Den dieten passar säkert många människor, vi är ju alla olika och säkert fungerar våra ämnesomsättningar lite olika men mig passar den inte. Jag blir trött och orkeslös av för lite kolhydrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar