tisdag 29 juni 2010

Ostbrist


Efter att jag har börjat handla ekologisk ost í en ostbutik på Hornsgatan har jag svårt att få i mig osten man köper på ICA. Den känns plastig jämfört med de härliga bitar jag köper i ostaffären. En nackdel med specialbutiker är att de inte har lika generösa öppettider som snabbköpen. Jag har jobbat så mycket sista tiden och därför inte kunnat handla i ostbutiken. Jag har nu ingen ost hemma. Som tur är har jag ägg. I förrgår kokade jag flera stycken, de är jättebra att ha som pålägg istället för ost. Går bra att förvara flera dagar i kylskåpet. Idag blev det äggmackor både till förmiddagsfikat ech före kvällens träning. Brödet var "Norskt havregrynsbröd". I gymmet körde jag tung styrketräning. På väg hem åt jag en dubbelmacka "Norskt havregrynsbröd" med "Svart vinbärsmarmelad med nejlikor". Se tidigare inlägg för receptkällor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar