onsdag 16 juni 2010

Äntligen mätt


Lustigt hur man kan vara kolossalt hungrig vissa dagar. Idag är en sådan dag. Trots mina medhavda mackor och ägg till frukost blev jag inte riktigt mätt. Smörgåsen till fikat bestod av 2 skivor "Danskt rågbröd" med ett kokt ägg men räckte inte heller långt. Ägg brukar mätta mig bra men inte idag. Åt en jätteportion fisk med potatis och tomatsalsa till lunch i matsalen och höll mig mätt ca 2 timmar. På väg hem åt jag ytterligare 2 skivor (fast tunna) "Danskt rågbröd" med ett kokt ägg men var ändå så hungrig att jag nästan skippade min planerade träning. Jag bestämde mig ändå för att gå till gymmet och köra lite lugnare - det blev ren konditionsträning på maskiner och ganska mycket hopp i intervaller. Därefter smakade det suveränt gott med ytterligare 2 skivor (tjocka) "Danskt rågbröd" med ett tjockt lager "Hirams svarta vinbärsmarmelad". Bilden visar dagens middag; makaroner med "Stekt kyckling", "Pesto på mitt och Martins vis" och grönsaker. Men inte heller detta blev jag mätt på. Det slutade med att jag åt upp 3 st kycklingklubbor jag ugnsstekte i helgen enligt ett recept i Rutiga kokboken, "Ugnsstekta kycklingdelar". Alla receptkällor finns i tidigare inlägg. Nu är jag äntligen mätt! Skall bli intressant att se hur länge det håller i sig...kanske blir det en senare kvällsfika?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar