tisdag 15 juni 2010

Bra mat


Jag känner mig rätt tillfreds över att lyckas äta bra trots min situation på arbetet med mycket hög belastning. Tog med mig frukost även i morse, likadan som igår. "Picknickbullarna" gav mig fibrer eftersom den innehåller både havregryn och linfrön. Den ekologiska osten gav mig protein och "Hirams svarta vinbärsmarmelad" gav mig bla C-vitamin. Lunchen åts i matsalen. Jag valde fiskgratäng och potatis. Vet inte exakt vad den innehåller men antagligen ganska bra sammansättning, såsen var tomatbaserad. Till mellanmål åt jag ytterligare en "Picknickbulle" med ekologisk goudaost och efter träningen (SATS Core puls och 30 min på konditionsmaskiner) åt jag ytterligare en "Picknickbulle" men med enbart marmelad, mycket marmelad dessutom, för att få i mig mycket snabba kolhydrater. Middagen däreter bestod av makaroner (långsamma kolhydrater), "Pesto på mitt och Martins vis" (nyttiga fetter) och "Stekt kyckling" (protein). Jag förbereder nu frukost för i morgon att ta med. Det kommer bli en "Picknickbulle" bredd med "Pesto på mitt och Martins vis" och "Stekt kyckling" (se bilden) och ett kokt ägg. Samtliga receptkällor finns i tidigare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar