lördag 26 juni 2010

Frukostförberedelser

Skall jobba imorgon, det kommer bli en hektisk dag. För att spara så mycket tid som möjligt tar jag med mig fukosten, tänker äta framför datorn. Jag hade över lite grädde från Midsommarafton och har därför förberett "Keso med fläder" (se tidigare inlägg för receptkälla). Det är en suverän rätt om man vill bli av med vispad grädde som annars bara står och blir gammal. Enligt receptet ska man äta den med valfria frukter och bär. Eftersom jag har köpt melon på extrapris så tar jag det. Egentligen är det tänkt som en efterrätt men jag tycker den fungerar bra som frukost på sommaren. Som lunch tar jag med mig färskpotatis och grillad lax, även det rester från Midsommarafton. Orkar inte förbereda mackor som mellanmål så det kommer bli några bitar mörk choklad istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar