fredag 5 februari 2010

Bra start


Min natt var hemsk, tankar malde, hade svårt att sova. Låg vaken större delen av natten. Sådana morgnar är det lätt att slarva med frukosten, kanske köpa en färdig macka på väg till jobbet. Men då tror jag det är bra att försöka få en liten lugn stund hemma med en nyttig frukost. Då har man åtminstone gjort vad man kan för att få till en så bra dag som möjligt. Jag laddade i morse med en kopp blåbärsbladste sötad med honung, en burk keso, fläderbärsplättarna (se tidigare inlägg) och en rejäl klick av hemgjord röd vinbärssylt. Receptet är taget ur Rutiga kokboken men jag har i lite mindre socker. Kändes härligt att starta dagen med en sådan färgklick till vitaminbomb. Jobbet var ett helvete idag men det hade nog varit ännu värre om jag inte laddat som jag gjorde. Dagen avslutades med ett lugnt yogapass och därefter middag. Jag tittar inte så mycket på TV men ikväll ska jag kura i soffan och gå och lägga mig precis när jag vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar