söndag 28 februari 2010

Mellanmål


Som vanligt på söndagar har jag varit i gymmet, körde 40 minuter på crosstrainer och 30 min spinning. Efter ett sådant pass äter jag mycket resten av dagen, dels för att jag är mer hungrig men också för att återhämta mig bättre. Många yogarullar har slunkit ner men för att även få i mig tillräckligt med protein (efter träningen åt jag bara en messmörsmacka, dvs i stort sett inget protein alls och lunchen blev inte heller så proteinrik) blev ett av mellanmålen en burk kesella med min hemmagjorda musli (krispig musli, bilden ovan, för receptkälla se tidigare blogginlägg). Visserligen är det viktigast med kolhydrater när man kört rena konditionspass som jag gjorde idag men jag mår bättre om jag äter protein och inte bara kolhydrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar