onsdag 17 februari 2010

Mjölkrest

Jag kastar inte mat, jag hittar istället något recept så jag kan använda de matrester eller ingredienser jag har hemma. Jag har fortfarande kvar lite mjölk, den gick ut 16/2 men brukar alltid hålla några dagar till. Att göra varm choklad är ett bra sätt om man vill bli av med mjölkrester men igår tog jag det sista av mitt kakaopulver så idag blev det ingen varm choklad. Jag gjorde därför istället en milkshake; 1,5 dl mjölk mixades med en kiwi till en härligt krämig shake. Kiwifrukten var ekologisk och den hade jag fått av mamma (=gratis). Den inmundigades till frukost tillsammans med en tallrik naturell yoghurt med hemgjord musli (se tidigare blogginlägg för recept). Nu är det bara en liten skvätt mjölk kvar och jag tror det precis räcker till en liten milkshake imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar