söndag 14 februari 2010

Mellanmål

.
Bilden visar dagens mellanmål; "Kesella med banan och choklad". Receptet har jag klippt ut ur tidningen Fitness Magazine nr 1 2010 men finns tyvärr inte på deras hemsida men här nedan följer receptet.

2 dl lättkesella
1 banan
4 tsk kakao
10 sötmandlar

Mixa alla ingredienser utom mandlarna. Toppa med hackad mandel.


Rätten ser jättesmarrig ut men blev lite smaklös, kanske hade den blivit godare om man haft i lite honung att söta med. För att få lite sting i rätten toppade jag med salta jordnötter istället för mandlar och hade också på lite röd vinbärssylt, då blev det godare. Den är iallafall full med nyttigheter; mycket protein i kesellan, bra fetter i jordnötterna och vitaminer i bananen. Priset blev ganska lågt. Kesellan köpte jag till ordinarie pris men bananen (ekologisk) och kakaon hade jag fått av mamma. De salta jordnötterna var inköpta på extrapris. Jag gjorde dubbel sats, tror att jag skall äta andra halvan till frukost imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar