torsdag 18 februari 2010

Jag har kastat mat

Kom hem från gymmet, 20 min konditionsträning på crosstrainer och 45 min spinning. Trots 2 surdegsbullar (pappa bakat) med min rosmaringravade lax som pålägg var jag vrålhungrig när jag kom hem. hade tänkt äta det sista av kräftbulgurn. Men den hade jäst!! Smakade surt, det pirrade i tungan, var tvungen att kasta allt. Konstigt - sällan jag behöver kasta, jag brukar alltid laga mat på helgen och det håller sig färskt hela veckan - kan det ha varit skaldjuren eller kanske apelsinen som inte tålde 4 dagars lagring? Som tur var hade jag mycket kvar av rosmarinlaxen som jag åt med "Het avokadosalsa". Det receptet har jag klippt ut ur tidningen Fitness Magazine nr 8 2007. Måltiden bestod av bra fetter och mycket protein men minimalt med kolhydrater. Efter ett konditionspass behöver man främst fylla på med kolhydrater. Kräftbulgurn hade varit perfekt men nu fick det bli en inte helt optimalt komponerad måltid. Jag hade ju kunnat koka pasta att äta till men jag var så hungrig att jag inte orkade vänta. Här nedan kommer receptet på avokadosalsan.

3 avokado
1 röd stark chili (jag tog torkad som jag köpt i Indien)
1 lime
2 krm salt
1 krm nymalen svartpeppar

Tvätta limefrukten noga, riv av skalet och pressa i juicen. Skölj och finstrimla chilifrukten (jag mortlade istället den torkade). Skala och mosa avokadon, blanda med limeskal, juice, chili, salt och peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar