tisdag 23 februari 2010

Påfrestning


Dagen har varit en påfrestning, pendeltågskaos, försenad till jobbet, en helvetesdag, försenad från jobbet, för stressad för att äta tillräckligt mycket till lunch. Tur att jag laddade med ordentlig frukost. Idag blev det ett ekologiskt ägg (extrapris i helgen, köpte 2 paket) med kaviar (ej ekologiskt men på extrapris och gott...) samt en tallrik naturell yoghurt (3% fetthalt) med min hemgjorda musli, "Krispig musli" (för recept se ett av mina tidigare blogginlägg och länken till ICAs hemsida). Avslutat dagen med lugn yoga på yogastudion men känner mig ändå inte helt lugn. Orolig för allt som måste hinnas med på jobbet imorgon, orolig att bli försenad igen. Ska jag hoppa över frukosten och ta med mig mackor och käka på vägen till jobbet istället? Ska sova på saken och bestämma mig imorgon bitti. För säkerhets skull kokar jag redan nu ett par ägg som jag i sådana fall snabbt kan skiva och lägga på mackor att ta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar