måndag 22 februari 2010

Mat efter styrketräning


På vardagarna brukar jag försöka komma ifrån jobbet senast 16:30 de dagar jag skall träna i gymmet. Då äter jag oftast en macka på väg till gymmet och ytterligare 1 eller 2 mackor på väg från gymmet och sedan en rejäl middag när jag kommer hem. Idag visste jag att jag skulle bli sen på jobbet. Hade därför förberett en middag i form av picnic att äta på pendeltåget. Det blev hembakt bröd (pappa bakat); en dubbelmacka med rostbiff (tjock skiva, ca 100 g) och en med ost (mycket ost, ca 70 g totalt, med normal fetthalt). Jag hade planerat styrketräning och då är det extra viktigt att få¨i sig protein (finns rikligt i både ost och rostbiff). Efter ett pass på totalt 2 timmar (inte effektiv träning precis hela tiden) åt jag en macka med messmör på vägen hem och väl hemma ett rejält kvällsmål bestående av en burk keso (250 g) blandat med ett tärnat äpple, toppat med kanel. Keso är mycket proteinrikt och perfekt efter styrketräning. Äpplet var ekologiskt och det har jag fått av mamma och keson var inköpt på rabatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar