torsdag 25 februari 2010

Ordentlig middag


Samma frukost idag som igår; äggmackor på ett iskallt pendeltåg. Lyckades ta mig från jobbet redan 16 och åkte omedelbart till gymmet. Hade tur, pendeltåget gick perfekt och jag laddade med en till äggmacka som mellanmål innan jag körde 45 min spinning och sen 20 min på crosstrainer. Mumsade i mig en macka med messmör på väg hem. Och sen...äntligen...ordentlig middag i lugn och ro för första gången på hela veckan. Det blev rostbiff, kantarellmos, cognacssyltade rönnbär (se tidigare blogginlägg för receptkällor). Supergott och vad nyttigt! Känns att krafterna återkommer, har blivit lite väl mycket ägg, nötter, mackor och mörk choklad sista dagarna. Även om det är ganska bra "nöd- och snabbmat" eftersom jag valt ett grovt bröd och inte överätit av chokladen och nötterna så tröttnar jag fort, vill ha "riktig mat"! Min form av "nöd-och snabbmat" är också billigare än att köpa färdiga mackor eller nötblandningar i pressbyrån, seveneleven eller liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar