lördag 8 maj 2010

Hälsosamt mellanmål


Ytterligare ett hälsosamt mål inmundigat! Jag toppade 3 dl ekologisk yoghurt (den fullfeta, dvs 3%-iga varianten såklart) med ett tärnat päron, apelsin, banan och 25 g mandel. Frukterna snodde jag från en fruktkorg på kursen. Vi fick så mycket annan mat att jag inte orkade äta någon frukt då så jag tyckte att jag hade samvete nog att ta med mig ett par stycken. Hade faktiskt tänkt äta dem på tågresan tillbaka till Stockholm men orkade aldrig. Men under eftermiddagens trappträning (dvs tvättstugan, ligger på vinden) var hungern stor och allt slank ned med lätthet. Härligt att känna hunger igen! Att hinna bli hungrig innan någon stoppar en bulle, wienerbröd eller något annat mindre hälsosamt framför näsan. Missförstå mig inte.....att ibland äta bullar och liknande hör till en balanserad kost och det skänker faktiskt guldkant till livet men inte varenda jäkla måltid i 3 dagar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar