fredag 14 maj 2010

Kap


Kom ifrån jobbet redan kl 16. Hann därför att botanisera på ICA bland varorna och hittade knappt 1 kg kycklingklubbor och drygt 1 kg lammbog till sänkt pris. Kycklingen går ut idag så den var nedsatt till hälften och kostnaden slutade på knappt 9 kr för hela paketet. Lammbogen (från Gotlandslamm) går ut imorgon så den var nedsatt med 20% så jag betalade ungefär 100 kr för drygt 1 kg fint svenskt lammkött! Kycklingen har jag nu lagat till, gjorde "Ugnsstekta kycklingdelar" (se tidigare inlägg för receptkälla). Nu ska jag roa mig med att leta efter recept där lammbog innehåller. Det är en syssla jag verkligen gillar, att ha en fin ingrediens och sedan leta efter något bra recept och helst skall resten av de ingående ingredienserna redan finnas hemma så jag slipper handla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar