torsdag 20 maj 2010

Middag


En skiva "Snabbt och lätt lökbröd" med grevéost var dagens mål innan träning. Sedan körde jag spinning i 45 min och 20 min extra konditionsträning på roddmaskin i gymmet. Härligt, var längesedan jag spinnade, det går verkligen att ta ut sig till max! Jag nådde "spinning high" - en euforikänsla. Direkt efter träningen under promenaden hem mumsade jag i mig en likadan smörgås som före träningen fast mycket större och framförallt med mer bröd. Det är viktigt att få i sig massa kolhydrater efter hård konditionsträning. Sedan åt jag "Lammgryta från Berlin". Oj vad gott det var och fullt med protein! Se tidigare inlägg för receptkällor. Till efterrätt åt jag en tjock skiva grevéost. Att avsluta en måltid med ost sägs vara bra för tänderna, det neutraliserar syraangreppet på tänderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar