söndag 16 maj 2010

Tofu med chili, gurka och cashewnötter


Vilken god och annorlunda middag jag ätit! Jag har plockat så mycket ramslök så jag letar recept där ramslök ingår. Det är inte så lätt att hitta. I Buffé nr 4 2008 (finns även på ICAs hemsida) hittade jag ett recept på "Tofu med chili, gurka och cashewnötter" och då strimlar man ramslök över anrättningen. Istället för färsk chili tog jag torkad som jag köpt i Indien. Tyvärr hade jag ingen gurka hemma utan var tvungen att gå och handla; 59:90/kg på ICA. Jag höll på att baxna! Lustigt nog sålde de ekologisk gurka för 49:90/kg. Hutlöst men valet blev enkelt, har nog aldrig varit med om att ekologisk gurka är billigare än den andra. Middagen blev totalt rätt dyr. Jag tog ett helt paket tofu (450 g) och det kostade drygt 30 kronor. Övriga måltider har dock varit biliga idag så det jämnat ut sig. Måltiden var dessutom mycket hälsosam och då tycker jag det är värt pengarna. Det hade varit värre om jag köpt chips och läsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar