söndag 16 maj 2010

Stekt ägg på grekiskt vis


Ibland är det roligt att göra nya kombinationer av pålägg, inte bara ta det gamla vanliga. I en receptbroschyr som Arla gav ut för många år sedan, "Världens bästa frukostar från Arla" hittade jag receptet på "Stekt ägg på grekiskt vis". Tyvärr hade jag inget paprikapulver och istället för Naturell Yoghurt tog jag grekisk yoghurt, skippade även smöret. Broschyren är såpass gammal att jag tror faktiskt inte det såldes grekisk yoghurt i Sverige på den tiden, åtminstone inte i de vanliga snabbköp. Det blev supergott. På bilden i receptbroschyren låg några oliver bredvid smörgåsen så jag åt min också med oliver. Här nedan följer receptet. Brödet jag använde var det etiopiska jag bloggat om tidigare men jag tror det blir ännu godare om man tar ett lantbröd eller likande.

Stek ägg och dofta över lite paprikapulver. Lägg ägget på en skiva ljust bröd med Lätt & Lagom. Smula över fårost. Täck med en skiva tomat. Och toppa med en klick Naturell Yoghurt. Strö lite timjan över hela härlighetn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar