söndag 30 maj 2010

Tilltugget


Även tilltugget blev gott. Denna vecka säljer ICA löjrom från Kalix för knappt 800 kr/kg istället för normala ca 1000 kr. Jag köpte 1 hg och gjorde "Löjromscrème". Receptet finns i boken "Mat på svenska". Crémen bredde jag på croistini som jag själv gjort av "Norskt havregrynsbröd" (se tidigare inlägg för receptkälla). Jag skar det i tunna skivor, delade varje skiva i 3 delar och rostade i ugnen på samma sätt som beskrivs i ett recept i "Buffé" nr 12 2009. Receptet finns även på ICAs hemsida. Det heter "Löjromscroistini med avokadokräm" men jag gjorde alltså bara croistinin och lade istället på "Löjromscrème". Enligt receptet skall man använda baguette men det går ju bra med vilket vitt bröd som helst. Jag gjorde många men det blev bara 2 st över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar