fredag 14 maj 2010

Mera kyckling


För några år sedan åt jag mycket kyckling men sista tiden har det blivit mer lax, nötkött och lite mer vegetariskt. Senaste dagarna har jag återupptäckt kyckling och det är verkligen gott, fettsnålt, mättande och går att variera i det oändliga. Framöver kommer jag nog äta mer kyckling. Jag undviker fryst kyckling eftersom den ofta är marinerad och ibland innehåller vatten som sprutats in för att öka vikten. Bilden visar dagens middag, samma som igår förutom att kycklinglårfilén är slut så jag tog en halv extra kycklingfilé istället. Synd att lårfiléerna är uppätna för de blev nästan mer saftiga än de vanliga filéerna. De är mindre och innehåller mer fett än vanliga filéer, det är nog anledningen till att de blir så saftiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar