onsdag 26 maj 2010

Smörgåsfrukost


Hade så mycket att göra på jobbet att jag bestämde mig för att åka dit tidigt, skippa frukosten men ta med mig mackor att äta framför datorn. Efter 30 min yoga drack jag en halv kopp te, en halv kopp café au lait och tog pendeln till jobbet. Väl där åt jag 2 tjocka skivor "Norskt havregrynsbröd" med grevéost och "Fläder-citronmarmelad" (se tidigare inlägg för receptkällor). Till fikat blev det en likadan macka till men istället för marmelad hade jag lagt ett salladsblad på osten. Ganska mycket mackor blev det..... Jag föredrar att äta en rejälare frukost men ibland får man "fuska". Brödet är iallafall nyttigt eftersom det innehåller mycket havregryn. Marmeladen är hemgjord och innehåller inga ondödiga tillsatser och bara lite socker så det blev inte så dåligt ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar