måndag 31 maj 2010

Upprepning



Jag trivs med att bo ensam, kunna göra precis vad jag vill och när jag vill. Men det finns nackdelar också. En nackdel är att jag oftast tvingas äta samma mat flera dagar i rad. På ett sätt är det praktiskt. När jag lagar något räcker det i flera dagar och jag behöver inte ställa mig och laga mat när jag kommer från jobbet. Ibland kan det dock bli lite enahanda. Senaste dagarna har både frukost, mellanmål och middag varit likartade. Lunch äter jag alltid i matsalen på jobbet så den blir annorlunda. Middagen idag blev exakt kopia av gårdagens och mellanmålet efter kvällens yogaträning blev identiskt med fikat i förmiddags (fast utan kaffe). Ett lyxproblem - visst!... men ibland kan man behöva beklaga sig även över småsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar