söndag 30 maj 2010

Stor lunch


Det blev ju inte över så mycket rester från igår, så efter att jag ätit upp det lilla som fanns kvar var det dags för en ordentlig lunch. Jag köpte torsk för halva priset igår (kort datum). I "Buffé" nr 1 2007 finns recept på "Vivekas snabba och heta fisk". Den är verkligen snabblagad. Receptet finns på ICAs hemsida. Men jag tog lite mer torsk än ursprungsreceptet, tog ca 900 g och vanlig crème fraiche (34% fetthalt) istället för lättvarianten. Crème fraichen hade jag hemma sedan tidigare (också inköpt på extrapris) och även wasabin. I ursprungsreceptet står att man skall toppa med gräslök men jag hade ingen hemma. Jag har däremot stora mängder späda almblad. De är jättegoda, nyttiga och gratis (bara att gå ut och plocka från närmsta alm). Toppade med dem istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar