tisdag 4 maj 2010

Frukost imorgon


Imorgon måste jag åka hemifrån tidigt för att hinna med ett tåg till kursen. Jag tänker äta frukost på tåget. Vägrar köpa dyra mackor i SJ:s restaurangvagn. När gröten (se förra inlägget) nu snart har kallnat stoppar jag den i en 1 liters burk det legat grekisk yoghurt i (ni vet de där som ser ut som hinkar, jag sparar alltid dem när yoghurten är uppäten, perfekta att spara mat i). Imorgon bitti innan jag åker hemifrån värmer jag den en stund i mikron. När det är dags att äta den när jag sitter på tåget kommer den fortfarande vara varm. Det är bara att vara beredd på att folk glor när man sitter och äter ur en yoghurtburk men det är bara att stålsätta sig. Jag får tänka på att jag sparar pengar och får i mig hälsosammare mat än den man kan köpa i restaurangvagnen. Har tagit med mig gröt förut på tågresor och folk glor alltid när jag tar upp burken och börjar äta. Så aptitligt som bilden ovan kommer det inte se ut.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar