tisdag 18 maj 2010

Snabbmat till frukost


Havregrynsgröt till frukost kan man verkligen kalla snabbmat. Inte det man traditionellt menar med snabbmat för då tänker man ju på pizza, korv och hamburgare. När jag tänker snabbmat så menar jag istället något som är hälsosamt och går snabbt. Mikrad havregrynsgröt är snabbt och nyttigt. Jag är lite influerad av ayurveda och enligt det tankesättet skall man helst inte laga mat i mikrovågsugnen. I ett modernt samhälle när man har ett krävande arbete är det svårt att klara sig utan mikron. Jag tror även att de mest fanatiska ayurveda-utövarna skulle tycka att det är bättre att laga havregrynsgröt i mikron än att köpa en inplastad macka i Pressbyrån på väg till jobbet. Morgonens havregrynsgröt toppade jag med tärnat äpple, salta jordnötter, mjölk och kanel. Te dracks till och kaffet intogs senare på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar