tisdag 25 maj 2010

Matlagningsyoghurt och Hemmamusli


Jag gillar verkligen den produkt som brukar säljas under namnet "matlagningsyoghurt", "grekisk yoghurt" eller "turkisk yoghurt". Smakerna mellan dessa 3 typer skiljer sig lite åt men alla är supergoda. Ofta säljs 1 liter förpackningar på extrapris och då brukar jag passa på att handla. En nackdel med att vara singel och köpa så stora förpackningar är att jag då får äta yoghurten flera dagar i rad för att göra slut på den. Även om den är god kan det ju bli lite enahanda. Hållbarheten är begränsad efter öppnandet. Idag åt jag dock det sista av den matlagningsyoghurt jag köpte för någon vecka sedan till frukost. Precis som igår toppade jag med "Hemmamusli". Det var även det sista av muslin som gick åt. Det var i mars jag gjorde muslin (för receptkälla se tidigare inlägg) och den har räckt ända till nu trots att jag ätit flera portioner per vecka, det var en jättesats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar